Öz
Bu araştırmaya, bazı tartışmalar ve incelemelerin ışığında başlanmış ve aşağıda belirttiğimiz önemli sorunlara, kısmen de olsa, bazı açıklamalar ve çözümler bulmaya çalışılmıştır. Bu sorunları şöyle belirtebiliriz: 1) Kendi dönemlerindeki öğrenci gurubunun (ÜSS'ye göre) en üst % 10 u içine giren öğrencilerin üniversite eğitimleri süresince hangi sebeplerden dolayı Tablo l’de görülen çok düşük perfomansları gösterdiklerini izaha çalışmak, tartışmak. 2) ÜSS'larının ne derece optimal bir sistem olduğunu göstermek ve bu sistemi değerlendirmek.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1978 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Koyuncu, İ. (1978). Üniversiteler-Arası Seçme Sınavının (ÜSS’nin) Türkiye Şartlarına Uygun Olup Olmadığının İncelenmesi ve Bazı Öneriler. Eğitim Ve Bilim, 3(15). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1402