Öz
Bu çalışmanın amacı Türkçe Öğrenme Nesnesi Değerlendirme Ölçeğinin (ÖNDÖ) geliştirmektir. Çalışmanın örneklemini ilköğretim altıncı sınıfta öğrenim gören 388 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışmada, madde toplam korelasyonu, madde kalan korelasyonu, Cronbach alfa güvenirlik katsayısı, alt grup ve üst grup karşılaştırmaları analiz edilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi (AFA) sonuçları ölçekteki 30 maddenin üç faktörde toplandığını göstermiştir: algılanan öğrenme, kullanılabilirlik ve katılım. Bu üç faktörün iç tutarlılık katsayıları sırasıyla 0,88, 0,91 ve 0,90’dır. Bu faktörlerin toplam varyansa yaptıkları katkı %54,42’dir ve faktör yükleri 0,39 ve 0,72 arasında değişmektedir. Ortaya çıkan modelin uyum indeksleri incelendiğinde χ2/df = 2,74, RMSEA = 0,07, SRMR =0,06, GFI =0,87, AGFI = 0,85, CFI =0,97 ve NNFI =0,97’dir. Bulgular öğrenme nesnelerini değerlendirmek üzere bu ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Öğrenme nesneleri, Değerlendirme, Ölçek geliştirme
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2014 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Gürer, M., & Yıldırım, Z. (2014). Öğrenme Nesnesi Değerlendirme Ölçeği’nin (ÖNDÖ) Geliştirilmesi, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitim Ve Bilim, 39(176). https://doi.org/10.15390/EB.2014.3713