Öz
Fen Öğretmenlerinin fen öğretimindeki rolü yadsınamayacak kadar büyük olduğundan, bu çalışma TIMSS 2011’ de bulunan sekizinci sınıf fen sorularının ortalama zorluk derecelerinin fen öğretmenlerinin özelliklerine ve fen öğretimi hakkındaki görüşlerine göre oluşturulan öğrenci gruplarına göre hesaplanmasını amaçlamıştır. Sonuçlara göre, fen alanlarından mezun öğretmenlerin öğrencilerinin bulunduğu grupta, fen sorularının fen eğitimi alanından mezun öğretmenlerinin öğrencilerinin bulunduğu gruba göre daha fazla öğrenci tarafından cevaplandığı tespit edilmiştir. Bununla beraber, fen derslerinin çoğunda, öğrencilerini fen ile ilişkilendiren etkinlikler seçen öğretmenlerin öğrencilerinin bulunduğu grupta, fen derslerinin sadece bazılarında öğrencileri fen ile ilişkilendiren etkinlikler seçen öğretmenlerin bulunduğu gruba göre fen soruları daha az öğrenci tarafından doğru cevaplanmıştır.
Anahtar Kelimeler: TIMSS 2011, fen madde güçlüğü, fen öğretmenlerinin özellikleri, fen sınıflarında öğrenme ortamı
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2014 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Ceylan, E. (2014). Soru Zorluk Derecelerinin Fen Öğretmenlerinin Özelliklerine ve Fen Öğretimi Hakkındaki Görüşlerine Göre İncelenmesi. Eğitim Ve Bilim, 39(172). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1254