Öz
Bu çalışma, bir testte farklı işleyen soruları belirlemek üzere, profil analizine dayanan yeni bir metodu (PADIF) tanıtmakta ve bir örnek üzerinde işe yararlılığını incelemektedir. Bu genelleştirilmiş metodun klasik yöntemlerden iki önemli farkı analizlerin soru değil soru grupları üzerinde yürütülmesi ve sonuçların belirli bir öğrenci grubundaki bütünsel etkisinin görülebileceği şekilde bir araya getirilebilmesidir. Çalışmada 169213 öğrenciden elde edilen Uluslararası Öğrenci Başarısını Belirleme Programı (PISA) 2003 Matematik Test verisi kullanılmıştır. Sonuçlar ülkeler bazında bir araya getirilmiştir. Elde edilen bulgular bu alandaki literatürle karşılaştırılarak incelenmiştir. Sonuçlar PADIF’in uluslararası çalışmalarda gözden kaçan değerli bilgileri açığa çıkarmada ümit verici yeni bir metot olabileceğini göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Profil analizi, Rasch analizi, Farklı işleyen madde analizi, PISA-2003 matematik testi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2014 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.