Öz
Günümüz anadili edinimi ve yabancı dil öğretimi araştırmalarının odağını öğrenen özellikleri oluşturmaktadır. Tutum bu çerçevede öne çıkan kavramlardan biridir. Öğrencilerin bir dile yönelik olumlu tutumunun birçok öğrenme ortamında kolaylık ve başarı sağladığı, olumsuz tutumun ise başarısızlıkla ilişkili olduğu öngörülmektedir. Bu durumda öğrenen özelliklerinin saptanması, tutumlarının belirlenmesi eğitim ve öğretim hedeflerinin geliştirilmesinde yol gösterici olacaktır. Bu çalışmada, ortaöğretim 8. ve 9. sınıf öğrencilerinin İngilizce ve Türkçe derslerine yönelik tutumlarının akademik başarılarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları ile akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ancak Türkçe dersine yönelik tutum ile akademik başarı arasında bir ilişki saptanmamıştır. Ayrıca Türkçe ve İngilizce dersine yönelik tutumun birbiriyle ilişkili olmadığı da saptanan veriler arasındadır. Bunun yanı sıra, İngilizce başarı notu ile Türkçe başarı notu arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Tutum, anadili, yabancı dil, akademik başarı
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2013 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.