Öz
Bu çalışmanın amacı, Eğitim Fakültesi lisans öğrencilerini yükseköğrenim görmeye yönelten nedenler ile öğrencilerin sosyalleşme taktiklerini belirleyerek aralarındaki ilişkileri incelemek ve bu değişkenlerin cinsiyet ile sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Araştırmada Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi örnek durum (vaka) olarak belirlenmiş ve fakülteye kayıtlı 1617 lisans öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. ‘Yükseköğrenim Görmeye Yönelten Nedenler Ölçeği’ ve ‘Sosyalleşme Taktikleri Ölçeği” aracılığıyla örneklemden veriler toplanmış ve korelasyon, t-testi ve ANOVA ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçları öğrencileri yükseköğrenim görmeye yönelten nedenler ile öğrencilerin kullandıkları sosyalleşme taktikleri arasında orta düzeye yakın anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğrencilerin yükseköğrenim görme nedenleri ile öğrencilerin sosyalleşme taktikleri cinsiyete ve bulundukları sınıf düzeyine göre anlamlı farklılıklar göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Öğrenim Görme Nedenleri, Sosyalleşme Taktikleri, Yükseköğretim
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2013 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Özkan, C., & Gizir, S. (2013). Lisans Öğrencilerini Yükseköğrenim Görmeye Yönelten Nedenler ve Sosyalleşme Taktikleri. Eğitim Ve Bilim, 38(170). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1198