Öz
Araştırmanın amacı, düz anlatım yöntemine göre oluşturulan beş farklı e-öğrenme türünün öğrenci başarısına etkisinin karşılaştırılmasıdır. Aynı konuya ilişkin düz anlatım yöntemini gerçekleştiren beş farklı e-öğrenme türü tasarlanmıştır. Bu tasarımlar iki senkron (eğitmen önderliğinde, tele-danışmanlık ve e-koçluk ), üç asenkron (öğrenci önderliğinde, yönlendirilmiş, zenginleştirilmiş) e-öğrenme türlerinden oluşmaktadır. Tasarımlar 250 üniversite birinci sınıf öğrencisinin katıldığı Bilgisayar II dersinde beş ayrı gruba uygulanmıştır. Katılımcılara 40 maddeden oluşan çoktan seçmeli başarı testi uygulanmıştır. Bulgular, gruplar arasında öğrenci başarısı açısından anlamlı farklar olduğunu göstermiştir. Eğitmen önderliğinde eğitim yapılan grup diğerlerine göre daha başarılı bulunmuştur. Öğrenci başarısındaki farlılıklar “senkronize eğitmen etkisi” temelinde tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: E-Öğrenme Türleri, Öğrenci Başarısı, Düz Anlatım Yöntemi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2013 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Eşgi, N. (2013). Düz Anlatım Yöntemine Göre Oluşturulan E-Öğrenme Türlerinin Öğrenci Başarısına Etkisinin Karşılaştırılması. Eğitim Ve Bilim, 38(170). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1196