Öz
Bu çalışmanın temel amacı, yükseköğretimde kaliteyi artırmaya yönelik çalışmaların önemli bir parçası haline gelen öğretim elemanlarının yeterliklerine ilişkin öğrenci algılarını belirlemek amacıyla tüm dünyada en sık kullanılan ölçüm aracı olan SEEÖ’nün Türkçeye uyarlama çalışmalarının yapılması ve öğrenciler tarafından en iyi ve en kötü olarak algılanan öğretim elemanlarını ayırmada en etkili olan öğretim etkinlikleri boyutlarının ESÖD aracılığıyla belirlenmesidir. Bu amaçla, toplam 693 üniversite öğrencisinden elde edilen verilere yönelik yapılan analizler ölçeğin 9 alt boyutlu yapısını büyük oranda desteklemiş ve Türk üniversite öğrencileri için kullanılabilir olduğunu göstermiştir. Yapılan diskriminat analizi sonuçları ise öğrenciler tarafından en iyi ve en kötü olarak belirlenen öğretim elemanlarını en iyi ayıran öğretim etkinliği alt boyutlarının sırasıyla isteklilik, sınıf içi etkileşim, öğrenme/akademik yarar ve planlılık/açıklık alt boyutları olduğunu göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Öğrenci değerlendirmeleri, öğretim etkinliği, ideal öğretim elemanı.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2013 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Özgüngör, S. (2013). Eğitim Süreci Öğrenci Değerlendirmeleri Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlama Çalışması ve Etkili Öğretim Elemanlarını Tanımlayan Alt Boyutların Belirlenmesi. Eğitim Ve Bilim, 38(170). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1188