Öz
Bu çalışmanın amacı, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü öğrencilerinin sınıf içinde karşılaşılan istenmeyen öğrenci ve öğretmen davranışlarını ve bu davranışlarla başa çıkma yollarını belirlemek; okul rehber öğretmeni olarak görev yapmaya başladıktan sonra sınıf içi istenmeyen davranışların önlenmesine yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü 2. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ilk aşamasında veriler 2009-2010 öğretim yılında Sınıf Yönetimi kapsamında gerçekleştirilen çeşitli vaka örnekleri ve senaryodan toplanmış, ikinci aşamasında ise 2012 yılında bu öğrenciler arasından rehber öğretmen olarak atanan altı okul rehber öğretmeni ile gerçekleştirilen görüşmeler yoluyla nitel veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yoluyla tanımlanmıştır. Bu araştırmanın katılımcılara sınıf içi istenmeyen davranışlarla başa çıkmada olumlu katkılar getirdiği söylenebilir
Anahtar Kelimeler: İstenmeyen öğrenci davranışı, istenmeyen öğretmen davranışı, vaka örnekleri, senaryo
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2013 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Gürlen, E. (2013). Öğrencilerin Kendi Hazırladıkları Vaka Örnekleriyle Öğretimin Sınıf İçi İstenmeyen Davranışlarla Başa Çıkmadaki Rolü. Eğitim Ve Bilim, 38(168). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1152