Öz
Türkiye’de astronomi dersi, fen bilgisi öğretmen adayları için oldukça yeni bir derstir. Fen bilgisi öğretmen adayları birçok fen dersi almış olmasına rağmen astronomi hakkında oldukça fazla kavram yanılgısına sahiptir. Bu kavram yanılgılarının ortaya çıkarılması, astronomi eğitimini kolaylaştırmak açısından gereklidir. Bu çalışmanın amacı, özellikle 4. sınıftan 8. sınıfa kadar olan astronomi içeriği ile ilgili bir astronomi testi geliştirmektir. Bunun temel nedeni, fen bilgisi öğretmen adaylarının özellikle bu içerik ile ilgili kavram yanılgılarını tespit etmektir. Fen bilgisi öğretmen adayları bir dönem boyunca astronomi dersinde günlük tutmuş ve test temel olarak bu günlükler üzerinden oluşturulmuştur. Pilot çalışmadan sonra testteki madde sayısı 18’e düşürülmüştür. Cronbach Alfa değeri ana çalışma için 0.71 olarak hesaplanmıştır. Veri analizi, fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi ile ilgili birçok kavram yanılgısına sahip olduklarını göstermiştir. Ölçekteki sorular çoktan seçmeli olup buna ek olarak her soru sonunda katılımcıların cevaplarından emin olup olmadığı sorulmuştur. Sonuçlar, fen bilgisi öğretmen adaylarının doğru cevap verdikleri soruların büyük çoğunluğunda verdikleri cevaplardan emin olmadıklarını ortaya koymuştur.
Anahtar Kelimeler: Astronomi eğitimi, kavram testi, kavram yanılgıları, fen bilgisi öğretmen adayları
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2013 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Bektaşlı, B. (2013). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Astronomi Hakkındaki Kavram Yanılgılarının Tespiti İçin Astronomi Kavram Testinin Geliştirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 38(168). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1148