Abstract
Planlı kalkınma döneminde Türk eğitiminin verimliliği konusu, 1960-1975 döneminde mesleki ve teknik öğretimin nicel ve nitel gelişimi çerçevesinde tartışılacaktır. Dolayısıyle bu yazının amacı çok az da olsa, IV. Beş Yıllık Kalkınma Planı Çalışmalarına ışık tutmaktır. Burada, mesleki ve teknik öğretim; ortaöğretimin ikinci devresi olarak düşünülmemiştir. Çünkü 1730 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ile sekiz yıllık temel eğitim düzeni kabul edilmiş, başka bir deyişle ortaöğretimin birinci devresi tümüyle temel eğitim içinde düşünülmüştür.
Copyright and license
Copyright © 1977 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Âdem, M. (1977). İnsan Gücü ve Eğitim Verimliliği. Education and Science, 2(9). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/637