Abstract
Bu ortak yayın biçimi kimyada biyolojiye oranla daha çok grup araştırması gerektiğini yansıtabilir. Eğer bu konu, bu rakamların biricik açıklaması ise insan öğrenci gruplarının ortak ad altında yaptıkları yayınların oldukça büyük sayıda olmasını bekleyebilir. Büyük makinalarda yapılan araştırmaların genellikle takım araştırması olması gerektiği fizikte deneticileri yazarlığa katılmadan, öğrenciler yüzde 13’ü diğer arkadaşlarıyla birlikte ortak olarak yayın yapmışlardır; ama diğer dalların çoğunda öğrencilerin ancak yüzde 5’i bilimde yayın yapmışlardır. Bu rakamlar bir dereceye kadar bilimin bütün dallarında öğrencilerin öğretim üyeleri tarafından araştırmanın yapılması için bir araç olarak kullanıldığını kuvvetle göstermektedir.
Copyright and license
Copyright © 1977 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Kantemir, B. (1977). Ekonomik Gelişme, Teknoloji ve Doktora Eğitimi. Education and Science, 2(8). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/630