Abstract
Batıyla bütünleşmeyi amaçladığımız son yıllarda nitelikli insan gücü yetiştirmek, Milli Eğitim Bakanlığının ve öğretmen yetiştiren kurumların temel hedefi olmalıdır. Bu hedefe yönelik olarak öğretim programlarımızı güncelleştirmek amacıyla 29 Mart 1995 tarihinde ODTÜ KOSGEB salonunda bir panel düzenlendi. Bu panele ODTÜ Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü mezunlarından ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi Fizik öğretmeni Me- diha Ulaştırıcı, Ankara TED Koleji Vakfı Özel Lisesi Matematik öğretmeni Yavuz Geygel, Ankara Atatürk Anadolu Lisesi Kimya öğretmeni Derya Hü- yüklü, Özel Bilim Lisesi Biyoloji öğretmeni Sevgi Melez ve bölüm öğretim üyelerinden Prof. Dr. Ahmet Önal, Prof. Dr. Musa Doğan ve bölüm öğrencilerinden Arzum Şimşek panelist olarak katılmışlardır. Davet edilen yir- mibir Özel Lise ve Anadolu Lisesinden katılan öğretmenlerin, bölüm öğrencilerinin ve öğretim üyelerinin dinleyici olarak katıldığı panelde, panel başkanlığını Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Selahattin Özdemir yapmıştır. Dinleyicilerin de katıldığı tartışmalar sonucunda, Fen ve Matematik öğretiminde karşılaşılan problemler saptanarak ve çözümler önerilmiştir. Bu çalışmada, ortaya çıkan problemlerin, öğretmen yetiştirme programları açısından ne tür sonuçlar doğurduğu tartışılmıştır.
Copyright and license
Copyright © 1997 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Demircioğlu, H., Bulut, S., & Yıldırım, A. (1997). Ortaöğretimdeki Fen ve Matematik Öğretimi Problemleri ve Öğretmen Yetiştirmeye Yönelik Öneriler. Education and Science, 21(104). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/313