Abstract
Uygarlığın gelişimi insan beyninin değişik yeteneklerinin işlerliğinin doğal bir sonucudur. Uygarlık gelişim sürecinde insan beyninin gördüğü işlevler oldukça belirgin ayrılıklar gösterir. Değişik koşullar altında; gönençti bir toplumun yaratılması görevini yüklenen beynin değişik duyarlık ve işlevler görmesi zorunludur. Tarih öncesinin insanı, dış çevresiyle olan etkileşiminden aldığı uyarıları (bulgu, bilgi ve deneyleri) belleğinde biriktirip, saklamıştır, insan beynindeki bu birikimin bir zihinden başka bir zihine aktarılması zorunluğu dilin (ses, mimik, işaret, sözcük ve yazı) ortaya çıkışını sağlamıştır. Hiç şüphesiz bu oluşum insan beyninin yaratıcılığının eseridir.
Copyright and license
Copyright © 1976 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Dilaver, S. (1976). Çağdaş Eğitim ve Beyin Gücü.. Education and Science, 1(4). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/282