Abstract
Her kurum amaçlarına ulaşma derecesini belirlemek üzere teftiş adı verilen kontrol alt sistemini geliştirmiştir. Teftişin yapılmadığı bir örgüt yoktur (Taymaz, 1982: 2). Teftiş, eski bir kavram olmakla birlikte günümüzde yeni bir anlam kazanmıştır. Bugün geniş anlamda teftiş, eğitim öğretimin geliştirilmesi demektir (Sağlamer, 1985: 14). Son yıllarda “bilimsel teftiş", "demokratik teftiş", "klinik teftiş" kavram ve uygulamalarının tartışılmasına ve müfettişerle yönetici ve öğretmenler arasında demokratik ilişkiler geliştirilmeye çalışılmasına karşın, araştırmalar yönetici ve öğretmenlerin müfettiş hakkındaki imajlarını ya otoriter ve korkutucu ya da hayalci ve sınıf gerçekleri dışında olduğunu yansıtmaktadır (Seçkin, 1978:2).
Copyright and license
Copyright © 1994 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.