Abstract
Kurulan yeni Türkiye Cumhuriyetinin kollanması, oluşan yeni toplumsal kurumların yaşatılması, yapılan devrimlerin korunması, kalkınmanın aralıksız sürdürülmesi, hiç kuşkusuz «eğitim» olgusuyla gerçekleştirilebilirdi. Türkiye’nin ve Türk Cumhuriyetinin geleceği, OKUL - ÖĞRETMEN ve GENÇLİĞE bağlıydı. Çağdaş ve demokratik toplumun günden güne değişen gereksinimleri, ancak, eğitimin bu öğelerine önem vermekle gerçekleştirilebilirdi. Cumhuriyet rejimi ve Atatürk ilkeleri, bir yaşam biçimi olarak, ancak bu yolla topluma kazandırılabilirdi.
Copyright and license
Copyright © 1984 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Ergen, N. (1984). Atatürkçü Eğitim. Education and Science, 8(47). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2384