Abstract
İçinde bulunduğumuz yüzyılda felsefenin eğitime bakış açısı yeni bir bilim dalı oluşturmuştur; bu, eğitim felsefesidir. Eğitim felsefesi, genel anlamda felsefi sorunları tartışmaz, eğitimi ilgilendiren felsefi sorunlarla uğraşır. Eğitim felsefesinin, felsefe ve eğitimdeki yeri nedir? İçinde bulunduğumuz yüzyılda eğitim felsefesi çoğunlukla metafiziğin ve epistemology (bilgi kuramı)nin bir bölümü olarak görülmüştür. Metafizik; felsefenin, gerçeklik konusunda sorunlarla uğraşan dalıdır —hangi şeyler gerçektir ve bunların birbirleriyle ilişkisi nasıldır!?—. Epistemology'de, felsefenin, bilgimizin doğası ve kapsamı ile uğraşan dalıdır. Böylece, sanılmıştır ki, eğitim filozofları da, gerçeklik ve bilgi kuramlarına göre sınıflandırılmalıdır.
Copyright and license
Copyright © 1983 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Büyükdüvenci, S. (1983). Eğitim Felsefesi Tanımlar — İşlevler — Sorunlar. Education and Science, 7(41). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2340