Abstract
Öğretme ve öğrenme yönteminde yeni bir düzenleme olarak bilinen sistematik yaklaşım, öğretmene, öğretim planlamasının iskeletini sağlamakta, öğrenciye öğrenme yönteminde bir yol gösterici görevini yapmaktadır. Aşağıdaki derleme çeviri "Teaching and Media, A Systematic Approach” (*) adlı kitaptan, yararlanarak bir bilim olarak öğrenme, öğrenci üzerinde odaklanan bir sanat olarak öğretme, gerçek, nesnel olguların tanımı, öğretim planlaması, eğitimde kullanılacak araçların seçimi ve tüm yöntemin öğretmen tarafından düzenlenebilmesi konularına basit ve yeni bir yaklaşım getirmek üzere hazırlanmıştır. Sözkonusu kitap, gelenekçi öğretmenlerin yöntemlerini taklit etmeyip değişmeyi planlayan, sistematik model içinde çağdaş kaynaklardan yararlanmak isteyen öğretmenler için tasarımlanmıştır. Geçmişte müfredat programlarına yeni boyutlar kazandırmak amacıyla, öğretmen hazırlama programlarına, görsel-işitsel araçlarla ilgili bir bölüm ya da kurs eklemek yeterli görülmekteydi. Bu yaklaşım artık yeterli bulunmamaktadır.
Copyright and license
Copyright © 1979 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Öztürk, D. (1979). Öğretim Planlamasında Sistem Yaklaşımı. Education and Science, 4(18-19). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2161