Öz
İnsan, hazların çoğu kaynağını diğer insanların davranışında bulur. Sevgide doyuma ulaşmak, entellektüel uyarı veya eğlenceden zevk almak, mesleki üne veya mutlu bir aile yaşamına sahip olmak, güçlü olma hırsını gidermek bütün bu sonuçlara ulaşmak için, başkalarının belirli şekilde davranmalarında kişinin etkili olmasını gerektirir. İnsanların aradığı birçok ödülün yalnızca sosyal etkileşimle elde edilebileceği gerçeği, çağdaş sosyolojide "sosyal alışveriş" olarak kuramsallaştırılmıştır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1990 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Akan, V. (1990). Çağdaş Sosyolojide Bir Kuram: ’’Sosyal Alışveriş’’. Eğitim Ve Bilim, 14(76). https://doi.org/10.15390/ES.1990.139