Abstract
Eğitimin, bireyin evren içinde kendini tanıması; beceriler, yetenekler kazanması; topluma uyum sağlaması yanında meslek kazandırma işlevi vardır. Eğitim bu son işlevini, hizmet öncesinde örgün eğitim, hizmet içinde yaygın eğitim yoluyla iki aşamada gerçekleştirir. Bu amaçla her yıl kurumlarda, çalışanlar için değişik eğitim programları planlanmakta ve uygulanmaktadır. Ancak, hazırlanan planların hedeflerine ulaşmasında yetersiz kalınmaktadır. Bu yetersizlik, alandaki bir kısım sorunların varlığını göstermektedir. Sözkonusu sorunlar, "çalışanların eğitimin engelleri" olarak görüldüğünde, bu engellerin bilinip tanınması, belirlenmesi bu alandaki çalışmaları daha etkili kılmak açısından önemlidir.
Copyright and license
Copyright © 1989 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.