Abstract
Hızlı bir kalkınma süreci içinde bulunan bir ülkede, bu sürecin bir parçası olan eğitim sistemi, bireylerin toplumdaki gelişmelere yapıcı katkıda bulunmalarını sağlamada etkin bir göreve sahiptir. Bu durum Türkiye için de aynıdır. Ülkede sürekli gelişmeyi sağlamak için, her şeyden önce, eğitim sisteminin de sürekli bir gelişme içinde olması önemli bir zorunluluktur. Eğitim sisteminin gelişmesi ise, bu sistemin içinde yer alan "öğretmen" öğesinin gelişmişlik düzeyi ile çok yakından ilgilidir. Öğretmenini çağdaş dünyanın gereklerine uygun olarak en iyi ve en nitelikli biçimde eğiten ve geliştiren bir toplum, kendi geleceklerini oluşturan genç kuşakları da eğitimleri yönünde güvence altına almış demektir.
Copyright and license
Copyright © 1989 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Sözer, E. (1989). Üniversitelerde Öğretmen Eğitimi ve Bugünkü Uygulamalar. Education and Science, 13(73). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/111