Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 39 Sayı 172 (2014)
Yayımlandı: 28 Ocak 2014
Editörden
Preface to the Special Issue
Selda Yıldırım
Öz
PDF
Araştırma Makaleleri
Test Teorisi: Bazı Temel Kavramlar
Norman Verhelst
DOI: 10.15390/ES.2014.1245
Sayfa: 3-19
Öz
PDF (İngilizce)
Dört Uluslararası Bölgede Matematik Alanında Cinsiyete Göre Farklı İşleyen Maddeler
Juliette Lyons-Thomas, Dallie (Debra) Sandilands, Kadriye Ercikan
DOI: 10.15390/ES.2014.1246
Sayfa: 20-32
Öz
PDF (İngilizce)
TIMSS Matematik Test Sonuçlarının Amerika ve Türkiye Arasında Karşılaştırılabilirliği
Rubab G. Arım, Kadriye Ercikan
DOI: 10.15390/ES.2014.1247
Sayfa: 33-48
Öz
PDF (İngilizce)
Genelleştirilmiş Farklı İşleyen Madde Analiz Yöntemi Olarak Profil Analizi
Hüseyin Yıldırım, Selda Yıldırım, Norman Verhelst
DOI: 10.15390/ES.2014.1248
Sayfa: 49-64
Öz
PDF (İngilizce)
BILOG-MG ile Empirik Bir Dikey Ölçekleme Çalışmasından Bulgular
Hüseyin Yıldırım
DOI: 10.15390/ES.2014.1249
Sayfa: 65-77
Öz
PDF (İngilizce)
LYS Başarılarına Göre Okul Performanslarının Eğitsel Veri Madenciliği Teknikleriyle İncelenmesi: 2011 İstanbul Örneği
Ömer Bilen, Davut Hotaman, Öyküm Aşkın, Ali Büyüklü
DOI: 10.15390/ES.2014.1250
Sayfa: 78-94
Öz
PDF
Öğrenci Katılımı ve TIMSS 2011 Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Sınıflara Göre Karşılaştırılması
Nurcan Kahraman
DOI: 10.15390/ES.2014.1251
Sayfa: 95-107
Öz
PDF (İngilizce)
Türkiye'de Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Başarısına Öğrenci ve Sınıf Faktörlerinin Çok Düzeyli Etkileri
Mehmet Yetişir
DOI: 10.15390/ES.2014.1252
Sayfa: 108-120
Öz
PDF (İngilizce)
Öğretmen Niteliklerinin TIMSS 2011 Fen Başarısına Çok Düzeyli Etkileri
Hakan Atar
DOI: 10.15390/ES.2014.1253
Sayfa: 121-137
Öz
PDF
Soru Zorluk Derecelerinin Fen Öğretmenlerinin Özelliklerine ve Fen Öğretimi Hakkındaki Görüşlerine Göre İncelenmesi
Eren Ceylan
DOI: 10.15390/ES.2014.1254
Sayfa: 138-149
Öz
PDF (İngilizce)
TIMSS 2011’de Öğrenci ve Okul Faktörlerinin Matematik Başarısına Etkisi
Gözde Akyüz
DOI: 10.15390/ES.2014.1255
Sayfa: 150-162
Öz
PDF (İngilizce)
Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavında Öğrenci ve Okul Özelliklerinin Türkçe Başarısı ile İlişkisi
Meltem Acar Güvendir
DOI: 10.15390/ES.2014.1256
Sayfa: 163-180
Öz
PDF
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği