Öz
Planlı kalkınma döneminde Türk eğitiminin verimliliği konusu, 1960-1975 döneminde mesleki ve teknik öğretimin nicel ve nitel gelişimi çerçevesinde tartışılacaktır. Dolayısıyle bu yazının amacı çok az da olsa, IV. Beş Yıllık Kalkınma Planı Çalışmalarına ışık tutmaktır. Burada, mesleki ve teknik öğretim; ortaöğretimin ikinci devresi olarak düşünülmemiştir. Çünkü 1730 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ile sekiz yıllık temel eğitim düzeni kabul edilmiş, başka bir deyişle ortaöğretimin birinci devresi tümüyle temel eğitim içinde düşünülmüştür.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1977 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Âdem, M. (1977). İnsan Gücü ve Eğitim Verimliliği. Eğitim Ve Bilim, 2(9). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/637