Abstract
Deneysel bilimlerin orta dereceli okullarda okutulmasının amacı, öğrenciye deney ve gözlem yapabilme yöntemlerini öğretmek, deney ve gözlemlerle bilgi toplayabilme ve bu bilgileri sistemli bir şekilde inceleyip irdeleyebilme böylece de bir bulguya ulaşabilme yeteneği kazandırmaktır. Ayrıca bilimsel araştırmalar neticesinde ortaya konan kuramları (teorileri) ve kanunları gerek soyut gerekse somut olarak uygulayabilmelerini de sağlamalıdır. Ancak liselerimizde uygulanan yöntem bu amaçların gerçekleştirilmesini sağlamaktan çok uzaktır. Liselerimizde kimya dersleri elementlerin sembollerini, elementlerin değerliklerini, bileşiklerin formüllerini, kimyasal maddelerin elde edilişlerini gösteren tepkime denklemlerini, kimyasal maddelerin özelliklerini belirleyen reaksiyon denklemlerini öğrencilere ezberletmekten öteye bir yarar sağlamamaktadır.
Copyright and license
Copyright © 1977 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Dilaver, S. (1977). Liselerimizde Kimya Öğretimi. Education and Science, 1(5). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/293