Abstract
Hangi düzeyde öğretim yapılırsa yapılsın, konu ne olursa olsun ister genel bilgi, isterse bir disiplinle ilgili mesleğe hazırlayıcı nitelikte olsun eğitimcilerin ortak bir hedefi vardır: O da öğrencinin kendi gelişme kapasitesini etkili bir şekilde kullanabilmesidir. Bireyin gelişmesini sağlayan üç önemli kapasitesi vardır: (1) Algılama, (2) Hissetme ve (3) Yapma kapasiteleri. Bu üç kapasite bireyin çevresiyle etkileşim sürecinde biribirini de etkileyerek onun tüm gelişimini sağlar. O halde bireyin bu kapasitelerinin bir bütünlük içinde gelişmesini sağlayabilmek için gelişme kavramı, gelişme kapasiteleri ve bu gelişmeyi etkileyen faktörlerin incelenmesi yararlı olacaktır.
Copyright and license
Copyright © 1983 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Ülgen, G. (1983). Algılama ve Eğitim. Education and Science, 8(46). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2374