Abstract
Bir toplumsal olay olan ve insanın insanla etkileşiminden kaynaklanan eğitimi çeşitli şekillerde tanımlamak olasıdır.1 (Ertürk, 1979 — Tezcan 1981) Eğitimin en yaygın tanımlarından biri; «geçmiş kuşakların kültür verilerinin, genç kuşaklara aktarılmasıdır.» Bir başka tanımında eğitim, «çocuk ve gencin, ilerdeki yaşamına uyum sağlayabilmesi için, kendisine gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. Öğretim ise, «çocuk ya da genci bu yarına hazırlama, yetenekleri doğrultusunda yetiştirme süreci içinde, ona gerekli bilgileri ve becerileri kazandırma işlevi» olarak tanımlanabilir.
Copyright and license
Copyright © 1982 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Oktay, A. (1982). İlköğretim’de Öğretmen Sorunları. Education and Science, 7(37). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2305