Abstract
Pekçok anne baba için çocuklarının okula başlaması önemli bir olaydır. Ailenin okul, öğretmen ve dersler hakkındaki görüş ve düşünceleri, çocuğun okul hayatını, okul başarısını, hatta öğretmeni ve arkadaşları ile kuracağı ilişkileri etkiler. Bazı anne-babalar çocuk okula gitmeye başlayınca, sorumluluğu omuzlarından atmış olduklarını ve bunu okula yüklediklerini düşünerek rahatlarlar. Bazıları ise çocuğun okuldaki başarı durumuna, gerektiğinden çok önem vererek, çocuklarını sıkarlar. Bir kısmı da —çoğunluğun bu gruba girdiği söylenebilir— ilgili olmakla beraber yararsız bir seyirci olarak kalırlar. Bu gruptaki anne-babalar, çocuklarının okul problemine gerektiği gibi eğilmezler, ancak çocuklarının yaramazlık veya tembelliğinden şikâyetçi olunduğu hallerde işe karışmaları gerektiğini zannederler.
Copyright and license
Copyright © 1981 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Razon, N. (1981). Tembel Çocuk. Education and Science, 6(32). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2274