Abstract
Tutum, genel olarak bir bireyin herhangi bir uyarıcı karşısında olumlu ya da olumsuz tepki gösterme eğilimi olarak tanımlanmaktadır (Oppenheim, 1966). Duyuşsal alan davranışlarının önemli bir bölümünü oluşturan tutumların, gerek araştırmalarda gerekse okullarda ölçülüp değerlendirilmesi genellikle gözardı edilmektedir. Aslında tutumların ölçülmesi onun tanımlanmasından çok daha başarılı bir şekilde gerçekleştirilmektedir (Allport, 1967). Ayrıca tutumlarla erişi arasındaki anlamlı korelasyonlar, tutumların en az bilişsel alan davranışları kadar önemli olduğunu ve okul programları içerisinde ele alınması gerektiğini ortaya koymaktadır (Bloom, 1976).
Copyright and license
Copyright © 1990 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Berberoğlu, G. (1990). Kimyaya İlişkin Tutumların Ölçülmesi. Education and Science, 14(76). https://doi.org/10.15390/ES.1990.140