Öz
Belirli sosyo-ekonomik statüleri temsilen seçilen dört liseden araştırma örneklemine giren öğrencilerin; i) anababalarının öğrenim durumları, ii) ailelerinin aylık geliri ve iii) öğrencilerin, kendi görüşlerine göre mensup oldukları sosyo-ekonomik gruplar olarak "Bilgi Formu”nda belirledikleri cevapların liselere göre dağılımları çerçevesinde, seçilen bu dört lisenin ve bu liselerin son sınıflarından "Eşit Olasılıklı Örneklem Yöntemi" ile seçilen 300 öğrencinin, Ankara Şehri Belediye sınırları içinde bulunan ve klâsik program uygulayan liselerin son sınıflarındaki öğrencileri ailelerinin sosyo-ekonomik durumları açısından temsil edebileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1978 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Koç, N. (1978). Liselerde Öğrencilerin Akademik Başarılarının Değerlendirilmesi Uygulamalarının Etkinliğine İlişkin Bir Araştırma. Eğitim Ve Bilim, 3(15). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1399