Abstract
İnsan, hazların çoğu kaynağını diğer insanların davranışında bulur. Sevgide doyuma ulaşmak, entellektüel uyarı veya eğlenceden zevk almak, mesleki üne veya mutlu bir aile yaşamına sahip olmak, güçlü olma hırsını gidermek bütün bu sonuçlara ulaşmak için, başkalarının belirli şekilde davranmalarında kişinin etkili olmasını gerektirir. İnsanların aradığı birçok ödülün yalnızca sosyal etkileşimle elde edilebileceği gerçeği, çağdaş sosyolojide "sosyal alışveriş" olarak kuramsallaştırılmıştır.
Copyright and license
Copyright © 1990 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Akan, V. (1990). Çağdaş Sosyolojide Bir Kuram: ’’Sosyal Alışveriş’’. Education and Science, 14(76). https://doi.org/10.15390/ES.1990.139